De nieuwe consument vraagt méér

De wereld om ons heen verandert snel. Steeds sneller zelfs. De klimaatverandering bijvoorbeeld wordt met de dag meer zichtbaar. Maar ook zijn de belangen steeds groter. Zoals bij de aankoop van een woning. Onder invloed van dit alles, verandert ook de mens als consument. Deze heeft meer behoefte aan inzicht en kennis bij het maken van een aankoopbeslissing. En dat is logisch.

Waar ligt de verantwoordelijkheid?

De tijd dat bedrijven er mee weg kwamen dat ze onduidelijke of halve informatie boden, is verleden tijd. Dat vinden niet alleen steeds meer bedrijven zelf, maar ook de overheid is een belangrijke aanjager van meer informatie en meer transparantie.  Voor Perfectkeur gaat dat nog niet ver genoeg. Zeker als het gaat om de aanschaf van een woning.

De impact van een miskoop is enorm en moet dus voorkomen worden. Uiteraard ligt hier een grote verantwoordelijkheid bij de consument zelf. Maar voor sommige situaties is het haast onmogelijk om vooraf alles te onderzoeken. Simpelweg omdat je als consument niet eens waar wat je precies moet onderzoeken.

Tijd voor een nieuwe standaard voor Bouwkundige keuringen

Enige tijd geleden heeft beroepsvereniging voor bouwkundige keurders ‘Vakkundig gekeurd‘ voor de sector de NTA8060 norm geïntroduceerd. Daarin wordt de werkwijze en verslaglegging voor de aangesloten bouwkundige keurders uniform vastgelegd. Maar deze eis was voor Perfectkeur nog niet voldoende. De opname en verslaglegging van de nieuwe bouwkundige keuring van Perfectkeur gaat vérder. Dat is zichtbaar in het feit dat er niet één, maar drie rapporten worden geleverd.

Meer maatwerkadvies

Perfectkeur heeft al meer dan 12.0000 reviews via klantenvertellen.nl met een score van 9/10Daarnaast is het mogelijk geworden door de komst van volledig nieuwe opnamesoftware van Perfectkeur (in huis ontwikkeld), om nog meer vast te leggen over de woning. Dat betekent dat het nieuwe rapport rijker aan informatie is geworden en daarmee nog meer dan voorheen op maat voor de klant gemaakt is.

Ook krijgt de klant (en u) sneller en duidelijker inzicht in de bouwkundige staat van de woning en eventuele risico’s. Dit wordt vastgelegd in een speciaal ontwikkelde samenvatting. Deze wordt meegeleverd met het volledige bouwkundige rapport.